Hur fungerar RUT-avdraget för städtjänster egentligen? Mycket tacksam för svar!
Jag funderar på att anlita städhjälp och har hört talas om RUT-avdraget, men jag är inte helt säker på hur det fungerar i praktiken. Det verkar som att många städfirmor marknadsför sig med att de erbjuder detta avdrag direkt på fakturan. Exempelvis såg jag att det nämndes på en sida som beskriver tjänsterna för Anlita städhjälp Haninge med Limpio, där de erbjuder olika typer av städning som hemstäd, flyttstäd och kontorsstäd, alltid med fasta priser och nöjd-kund-garanti. Det fick mig att undra mer konkret hur processen går till med Skatteverket och vilka krav som ställs för att man ska kunna utnyttja avdraget. Finns det någon här som har koll på hur RUT-avdraget fungerar för städtjänster och kan förklara det på ett enkelt sätt?
14 Views

I particularly like how this blog emphasizes the need of seeking professional aid for hardwood refinishing! As someone who recently had their flooring done, I can attest to the difference it makes. The advice scratch games given here is quite useful, especially for preserving the finish thereafter.